Thursday, June 6, 2013

Massa dapat casis baru

Montreal: Pemandu Ferrari, Felipe Massa akan mempunyai casis baru yang akan digunakan hujung minggu ini di Grand Prix Kanada selepas dua kali terbabit dengan kemalangan teruk pada perlumbaan terakhir di Monaco, kata pasukan Itali itu.
Massa merempuh halangan di selekoh Sainte Devote pada sesi latihan terakhir dan turut terbabit dengan kemalangan ketika perlumbaan dengan kemalangan pertama disebabkan oleh kesilapan pemandu dan kedua kerana kegagalan suspensi.
Ferrari dalam laman web mereka berkata, Massa akan menggunakan casis baru yang dibuat semula di kilang Maranello apabila berlumba di Montreal.
Prinsipal pasukan, Stefano Domenicali berkata, pasukan akan turut memberi tumpuan kepada beberapa isu yang timbul untuk diselesaikan.
“Apa yang pasti, pasukan ini begitu bersemangat dan kami berazam untuk melupakan apa yang berlaku di Monaco dan menyifatkan ia sebagai insiden terpencil,” katanya.
“Kereta kami sudah membuktikan kekuatan dengan ciri yang baik dalam kebanyakan kes biarpun pada masa yang sama pasukan lain membuktikan mereka lebih pantas,” katanya.
“Saya berpendapat litar Montreal perlu membenarkan kami mengeksploitasikan beberapa perkara utama seperti brek kerana ia adalah perkara utama yang akan diberi penekanan di atas litar ini selain perlu terus berusaha memastikan beberapa perkara untuk diperbaiki.” Pemandu Sepanyol, Fernando Alonso kini menduduki tempat ketiga keseluruhan untuk Ferarri ketinggalan 29 mata kepada juara tiga kali daripada Red Bull, Sebastian Vettel selepas enam perlumbaan. Massa di tempat ketujuh ketinggalan 62 di belakang pemandu Jerman itu.
Ferrari kini menduduki tempat kedua dalam kedudukan pengeluar tidak pernah memenangi perlumbaan di Kanada sejak Michael Schumacher meraihnya pada 2004.

No comments:

Post a Comment